Vissza a főoldalra - 1998 - 1999 - 2000 - 2001 - 2002


2002. július 24.
Nyári biennálé

1970 óta kétévente kerül megrendezésre a Debreceni Országos Nyári Tárlat. A rendezvényen minden esetben - így vasárnaptól számítva idén is - a hazai képző- és iparművészek mutatkozhatnak be a nagyközönségnek.

A kiállítás megnyitása előtt a hazai művészélet jeles képviselői értékelték a 129 alkotóművész közel 300 munkáját - festményeket, grafikákat, szobrokat, érmeket, és iparművészeti alkotásokat - és választották ki az öt díjazottat. A zsűri által kiválasztott 209 alkotás augusztus 6-ig lesz megtekinthető a Debreceni Egyetem Díszudvarán. Az elmúlt 32 év alatt a biennálé jelleggel megrendezett 16 tárlaton közel kétszázezer látogató tekintette meg több mint kétezer művész alkotásait. A kiállítás évek óta a debreceni nyári kulturális programok egyik kiemelkedő és nagy érdeklődéssel kísért eseménye, megrendezésére méltó helyen, az 1932-ben átadott eklektikus és új barokk stílusú Debreceni Egyetem épületében, a debreceni Nagyerdő szívében kerül sor. A város idén közel tizenötezer látogatót vár a művészetet kedvelők népes hazai és külföldi táborából.

- Merliner News -


2002. július 22.
Felezőidő Romániában

A nagyközönség előtt szinte ismeretlen munkák láthatók tegnap este óta a Felezőidő - Romániai magyar művészet 1965-'75 című kiállításon a budapesti Ernst Múzeumban. A kiállítás az erdélyi művészet taglalt időszakának mintegy keresztmetszetét bemutatva az eddigi legteljesebb összefoglalást adja a korszak művészetéről. A tárlat izgalmas "időutazást" kínál: egy olyan korszakot mutat be, amelyik művészeti szempontból igen termékenynek bizonyult, főként, mert ez az időszak volt az egyetlen a kommunista hatalom romániai történetében, melyben viszonylag szabadon bontakozhattak ki az országban élő magyar alkotók önazonulási törekvései. A festmények, grafikák, szobrok és tértextilek egy részét erdélyi művészek, valamint magántulajdonosok bocsátották rendelkezésre a budapesti bemutatóra.

- Merliner News -


2002. július 19.
Becses Corvinák

Mintha szentélybe lépne az ember: félhomály és hűvös csend fogadja a delikvenst a Széchenyi Könyvtár emeleti termeiben, ahol annyi év után ismét látható Mátyás budai könyvtárának becses darabjai. A kiállított Corvinák magyar, olasz, osztrák és német gyűjteményekből lettek összeválogatva. Az augusztus huszadikáig tartó tárlat legnagyobb szenzációja a 19 firenzei kézirat, amelyek Mátyás halálát követően a Mediciek tulajdonába kerültek.





- Schwalm -


2002. július 17.
Az iszlám világa

Különleges tárlat nyílt a keszthelyi Helikon Kastélymúzeumban. Az Iszlám világa elnevezés? kiállításon a kuvaiti Tareq Radzsab Múzeum 21 országból származó gyűjteménye tekinthető meg. Az ünnepélyes nyitóceremónián Tareq Szajjid Radzsab, a kollekciót letétbe adó kuvaiti múzeum tulajdonos-igazgatója bejelentette: a műveket 2003 őszéig nem kívánják hazaszállítani, így meglehetősen sokáig mustrálgathatják majd azokat a magyar művészetértők. A kiállításhoz kapcsolódva Menny és pokol az iszlámban címmel nemzetközi néprajzi, művészet- és irodalomtörténeti konferenciát is rendeznek Keszthelyen.

- Merliner News -


2002. május 24.
Matisse & Picasso

"Senki nem nézte figyelmesebben Matisse festményeit, mint én, és senki sem nézte figyelmesebben az enyémeket, mint ő" - vallotta be Picasso idős korában. P. P. őszinte szavai a londoni Tate Galéria tárlatszervezőire is hatottak, olyannyira, hogy most mutatták be világszerte érdeklődésre számot tartó új kiállításukat: "Matisse-Picasso" címmel. A különleges tárlaton egymás mellett találhatóak meg a huszadik századi modern képzőművészet két óriásának munkái. A kiállítás előkészítésén hét éven át dolgoztak a párizsi Musée Picasso és Centre Pompidou, a New York-i Museum of Modern Art és a Tate Modern munkatársai. A tervek szerint a londoni zárást követően nem sokkal, augusztus 18-án Párizsban, majd a jövő év elején New Yorkban is bemutatják az anyagot.

- Merliner News -


2002. május 15.
Greenaway festményei a MEO-ban

A MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény galériájában május 24-től Peter Greenaway 1963 és 2001 között készült festményeit és grafikáit mutatják be. A jeles brit filmrendező valaha festőnek készült, filmjeinek látványvilágát is képzőművészként építi fel. Greenaway már többször járt a MEO-ban, a hírek szerint eljön a megnyitóra is. Sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy a Párnakönyv alkotója legújabb filmjének (The Tulse Luper Suitcases) egyik forgatási helyszíneként Budapestet jelöli meg, így ősszel is mifelénk "tanyázik" majd.

- Merliner News -


2002. május 08.

Fotóhónap 2002.

Van képük hozzá

A Magyar Fotóművészek Szövetsége idén negyedik alkalommal rendezi meg az országos fotófesztivált Fotóhónap 2002 címmel. 23 város, 73 helyszín, 82 kiállítás és tíz kapcsolódó rendezvény kerül(t) a gazdag programba. A jeles alkalomhoz igazítva két új könyv is napvilágot látott.

Szinte minden stílus és korosztály helyet kért és kapott a fesztiválprogramban. A seregszemlén építészeti fotókiállítás, természetfotós bemutatkozás, riport- és dokumentumfotográfiai tárlat, divat- és táncfotó kiállítás egyaránt szerepel. A legendák sem maradtak ki a szórásból: a Magyar Nemzeti Galériában például május végéig Robert Capa alkotásai tekinthetőek meg. Hódmezővásárhelyen pedig egy szintén világhírnevet szerzett honfitársunk, Lucien Hervé (ejtsd: Elkán László) néhány becses fotográfiája kerül közszemlére. Az említett helyszíneken kívül különleges élmények várják a közönséget a Ludwig Múzeumban, a Vigadó Galériában, Magyar Fotográfusok Házában, a Magyar Természettudományi Múzeumban, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban, a Goethe Intézetben, a Francia Intézetben és a Trafóban is.

Külön passzust érdemel a Fotóhónap keretében Dunaújvárosban megrendezésre kerülő divatfotós dzsembori. Petrányi Zsolt kurátor szigorú magánrostáját követően tizenhat képkreátor műve kerül a helyi Kortárs Művészeti Intézet csupasz falaira. A Vasmű út 12. szám alatt fellelhető művészeti kegyhelyen május 21-ig tolonghatnak a trendi izgalmakra gerjedők. A további ínyencségek listájáról kiemelendő a "Megoldások, formák" elnevezésű kísérleti blokk, melyben jól megférnek egymás mellett Gerhes Gábor fotós installációi, Vollmuth Krisztián a valós távolságot kutató műhelymunkái vagy Szél Ágnes a fényeket és a tényeket egybevető alkotásai.

A korábbi évek gyakorlatához hasonlóan idén is lehetőség nyílik szakmai konzultációkra. A Vigadóban a világ nagy képügynökségeinek vezetői tartják soros találkájukat. A Magyar Fotóművészek Szövetsége amatőrök és a profik számára nyílt napot hírdet. De még ebben a (fotó)hónapban tartják az európai sajtófotó- és stockfotóügynökségek szervezetének (CEPIC) 2002. évi kongresszusát is.

"Az idei választékban találunk egyetemes értékű életműveket, egy adott életszakasz összegző tanulságait éppúgy, mint a különböző szakmai műhelyek alkotócsoportok elkötelezett szándéknyilatkozatait, avagy kurátorok által összeállított válogatásokat, másutt a műfajok közti átjárhatóság szellemi tapasztalatait. A sokszínűség a szakma gazdagságát bizonyítja" - summáz Pilaszanovich Irén művészettörténész.

Az eseménysorozat különleges színfoltjának számít az "Emberek, városok, egzotikus tájak" programpont. Csak néhány az ide kapcsolódó tárlatok közül: a Palme Házban B. Müller Magda a kizökkent időről mesélő kiállítása látható. A Vista Galériában Griechisch Tamás útifotói kerültek képbe. A váci Madách Művelődési Központban - Cros-Kárpáti Zsuzsa és Faludy Anikó segítségével - a marokkói berberek nyomába szegődhet a kíváncsi fürkész. A Vígadóban pedig egy honi fotóriporter, Nádor Ilona életművét igyekeznek feltárni. Nádor a Nők Lapja munkatársa volt több évtizeden keresztül. A hatvanas évektől készítette fotóportréit érzékeny szemmel és következetes realizmussal korának jeles festőiről, szobrászairól, színészeiről, íróiról és tudósairól. Nádor számára azonban nemcsak a szellemi élet nagyságai jelentettek kihívást, ő a kisembert is szívesen fotózta. Megörökítette a mulatozó hortobágyi pásztort, a nővérszálló lakóit, a szakszervezeti üdülés pillanatait vagy a dolgozó nőt, úgy, ahogy a szólamokon innen, a valóságban látszottak. Ez a kiállítás tehát nemcsak a magyar fotóhistória egyik nagyon gazdag, de még nem teljesen feltárt fejezetéhez szolgáltat adalékot, hanem a közelmúlt ellentmondásos történeteiről is nyíltan "beszél".

Apropó, nők és fotózás. Mint jeleztem, a kiállítások, konferenciák, szimpóziumok mellett idén két könyvet is megjelentetett a Fotóhónap 2002. kuratóriuma. Az egyik: Fotográfia nőnemben címmel jelent meg, szerzője Szarka Klára tíz magyar fotográfusnővel készült interjút ad közre. Ahogy a kötet hátlapján olvasható: "Ács Irén, Nádor Ilona, Keleti Éva, Horváth M. Judit, Molnár Edit, Rátonyi Magda, B. Müller Magda, Koncz Zsuzsa, Felvégi Andrea és Szilágyi Lenke tíz kiváló fotográfus; mind más, mind másként érdekes..." Tovább lapozva: nem kevésbé izgalmas olvasmány az a frissen kiadott tanulmánykötet, amely egy, a fotós szakmát élénken foglalkoztató kérdéskörrel foglalkozik behatóbban. A vitairat címe: "Profi vagy amatőr?" Nos, erre a kérdésre már mindenki egyénileg kereshet választ a Fotóhónap ideje alatt tett szépészeti barangolások során. Jó utat!

- Szabó Zoltán Attila -


2002. április 17.
Gaudíra emlékeznek

Barcelona idén ünnepli Antoni Gaudí születésének százötvenedik évfordulóját. Az építészre emlékező események száma Spanyolország szerte meghaladja a százat!

Március óta úgynevezett Gaudí-buszok járják a várost, és érintik az általa tervezett épületeket, illetve a hozzá kapcsolódó rendezvények színhelyeit. A Várostörténeti Múzeumban már látható az építészeti megoldásait ismertető kiállítás, illetve a Gaudí tervezte, de idővel lebontott Sala Mercé moziterem rekonstrukciója. A világhálón működik két különleges portál is: az egyik amolyan rajongói oldal (www.gaudiclub.com), a másik a Gaudi-év hivatalos honlapja (www.gaudi2002.bcn.es). Könyvek sora is napvilágot lát idén: Carlos Flores műve (The Lesson of Gaudí) már kapható is. De egy film ugyancsak készült a jeles művészről - Manuel Huerga Gaudí rendezésében.

- Merliner News -


2002. április 12.
Öntörvényű rajzos üzenetek

Az egyik legismertebb lengyel karikaturista, Zbigniew Jujka életmű-kiállítása tekinthető meg május végéig a Nagymező utcai Lengyel Intézetben. A képkreátor rangos elismerések tömegét söpörte be az elmúlt években. Anconától Tokióig díjazták, de önálló kiállításai is világszerte öregbítették hírnevét.

Marek Wojciech Chmurzynski, a Varsói Karikatúra Múzeum igazgatójának összegzése alapján: "Jujka őszintén mulattat bennünket, anélkül, hogy megsértene bárkit is. Megértő gúnyolódó, aki érzékenyen reagál emberi fájdalmainkra, gyarlóságainkra. Rajzos üzenetei öntörvényűek; viccelődve szemléli a világot, tanít és figyelmeztet bennünket a ránk leselkedő veszélyekre." Chmurzynski úgy véli: a karikatúra sokarcú művészet. Szatirikus változatában időnként kritikus, sőt néha félelmetesen rosszmájú az alapvető komikusság megőrzése mellett. Kissé másképp fest mindez az ún. tiszta humor esetében. Természetesen az ilyen humor is lehet rosszmájú, de amellett, hogy nevetséges, nem feltétlenül kell gúnyolódónak lennie. A karikatúrán ábrázolt személyeket a szerző jóindulatúan mutatja be a gyakran abszurd szituációs kontextus ellenére.

- Schwalm -


2002. április 08.
Rekorder Rippl-Rónai

Közel a kikiáltási ár duplájáért, 46 millió forintért kelt el a Mű-terem Galéria pénteki árverésén Rippl-Rónai József Az Arno partján című olajfestménye. A kép több mint fél évszázad után került haza, de lehetséges, hogy hamarosan ismét határainkon kívül öregbíti a magyar kultúra hírnevét. Egyébként az 1904-ben festett alkotás 1905-ben és 1906-ban szerepelt már néhány tárlaton, majd 1928-ban és 1936-ban is megtekinthették az érdeklődők az Ernst Múzeumban. 1949 óta Dél-Amerikában "szállásolta" el egy műgyűjtő.

- Merliner News -


2002. március 29.
Gúnyrajzok a pénzről

Immár hatodszor kerül megrendezésre a hazai karikaturisták éves seregszemléje a budai Várban. A Tavaszi Fesztivál évről évre mind népszerűbb, rangos eseménye a Magyar Karikatúra Művészeti Fesztivál ezúttal is impozáns helyszínen, a Magyar Kultúra Alapítvány székházában kapott "átmeneti szállást". A kiállított gúnyrajzok témája: a pénz.

Az április közepéig megtekinthető rajzos mókákat jeles képkreátorok jegyzik. Mások mellett Balázs-Piri Balázs, Békési Joe, Kaján Tibor, Sajdik Ferenc és Szalai Attila is megrajzolta a magáét. A művek fókuszában az euró került: az új pénzegységet szinte minden "élethelyzetben" (zsebből-zsebbe, kéz alatt, rács mögött, stb.) ábrázolják a gúnyrajz hazai mesterei. Olyan kép is akad, ahol Mona Lisa jobb szemében, mint monokli tűnik (f)el egy aprócska pénzérme. De egy új sportággal is megismerkedhet a nagyérdemű: ez az "Euro-rodeó". Természetesen a magyar vándor sem marad el...

- Sz. Z. A. -


2001. november 14.
Megújult a Tate Galéria

Három éven át tartó munkálatok nyomán megújult és mintegy 35 százalékkal nagyobb kiállítási felülettel gazdagodott a Tate Britain: London egyik legjelentősebb múzeumának rekonstrukciója 32 millió fontba került. A világ legnagyobb brit képzőművészeti anyagával rendelkező Tate egyik új termét a kortárs fotónak szentelték, itt látható a Turner-díjas Gillian Wearing sorozata, s külön termet kapott Gilbert & George is. A nyitó kiállítás címe: The Victorian Nude, a legnagyobb jövő évi látványosságnak pedig a Lucian Freud-retrospektív tárlat ígérkezik.

- Merliner News -


2001. október 29.
Drezdában a Die Brücke

Nagyszabású kiállításon gyűjtötték össze a múlt század első évtizedének egyik legjelentősebb expresszionista csoportosulása, a Die Brücke című folyóirat köréhez tartozó alkotók munkáit.

A drezdai Residenzschloss termeiben mintegy 350 festmény, akvarell, rajz és grafika látható 2002. január 6-ig. A lapot 1905-ben, Drezdában alapította Erich Heckel, Fritz Bleyl, Ernst Ludwig Kirchner és Karl Schmidt-Rotluff, a későbbiekben Emil Nolde, Max Pechstein, Otto Mueller és mások is bekapcsolódtak a munkába. A Galerie Arnold 1910-es kiállítása óta ez az eddigi legnagyobb bemutatója az 1911-ben Berlinbe költözött csoportnak Drezdában: szervezését 1993-ban kezdték el, megvalósulását több mint hetven európai és amerikai magán- és közgyűjtemény tette lehetővé az alkotások kölcsönzésével.

- Merliner News -


2001. október 24.
Az év sajtófotói

Megnyílt az idei World Press Photo kiállítás Budapesten. A Néprajzi Múzeumban látható tárlaton a tavalyi esztendő legjobb sajtófotóit mutatják be.

A versenyre 121 országból 3938 fotóriporter küldte el munkáját. A pályázati anyagokat független, nemzetközi zsűri értékelte Amszterdamban. A kiállításon szemügyre vehető 211 fotót közel 43 ezer fényképből válogatták ki. Egyébként a World Press Photo non-profit alapítvány 1955 óta tevékenykedik. Legfőbb céljának a professzionális sajtófotográfusok munkájának támogatását és nemzetközi megismertetését tekinti. Mára a WPP az évek során a fotós újságírás és a szabad információáramlás független fórumává nőtte ki magát.

- Merliner News -


2001. szeptember 12.
Európa legnagyobb zsidó múzeuma

A német államfő beszédével, 850 személyes nemzetközi díszvacsorával nyitották meg a napokban Európa legnagyobb zsidó múzeumát Berlinben.

Mint a múzeum igazgatója, Michael Blumenthal, a németországi születésű volt amerikai pénzügyminiszter hangsúlyozta a megnyitón, valójában nem zsidó, hanem német múzeumról van szó. Ezt fejtette ki vasárnapi vezércikkében a berlini Tagesspiegel is. A lap azt írta, hogy az egyesítés után a németek - Európa legnagyobb népe - annak köszönhetik, hogy "lettek valakik", hogy az egyedülálló népirtás után az utóbbi évtizedekben szintén egyedülálló emlékezési és bocsánatkérési kultúrát fejlesztettek ki. A berlini Zsidó Múzeum épülete az amerikai zsidó építész, Daniel Libeskind alkotása. Az építmény egyes értelmezések szerint összetört Dávid-csillagra, mások szerint villámra emlékeztet, és zegzugos, szabálytalan terei miatt nem volt könnyű múzeumnak berendezni.

- Merliner News -


2001. augusztus 27.
Magyar aranyereklyék Párizs határában

A Kárpát-medence őskori aranykincseinek jelentős része a Magyar Nemzeti Múzeum tulajdonában van. Immár biztos, hogy októbertől a Párizshoz közel eső Saint-Germain-en-Laye múzeumában láthatja a közönség azt a 475 aranytárgyat, amelyek a Kr.e. 3000-től, a római foglalás kezdetéig tartó időszakból való. Valamennyi a réz-, bronz- és vaskori társadalmak vezető rétegeinek gazdagságáról, korabeli viseleteiről, fegyvereiről, hitéről és művészetéről tanúskodik. A kiállítás keretét a legjelentősebb honi ásatásokat bemutató pannók adják meg.

- Merliner News -


2001. augusztus 20.
Megújult hősi emlékmű

Kilenc hónapig tartó restaurálás után, immár az összes királyszobor és az allegorikus szobrok is a helyükre kerültek a budapesti Hősök terén. A 14 szobor és dombormű, valamint az emlékmű, amelyen a szobrok állnak, eredetileg Zala György szobrász és Sikenacz Albert építész munkája - 1896 és 1929 között épült. Az emlékmű helyreállítására, a szobrok megtisztítása, a restaurálási munkákra most 420 millió forint állt rendelkezésre, s a költségeket a kulturális tárca és a főváros együtt fedezte. A szakemberek szerint a jelenlegi felújítás után nyolcvan évig biztosan nem kell újra háborgatni kőbe zárt hőseinket, történelmünk meghatározó alakjait.

- Merliner News -


2001. augusztus 05.
Nézőcsúcs és kutyaól-árverés

Minden idők leglátogatottabb napja volt a szombati: 60 ezer ember ment ki a Pepsi Sziget Fesztiválra. A napijegyek éjfél körül elfogytak. A monstre fesztivál szervezői szerint jó döntés volt, hogy 60 ezer főben maximálták a látogatók számát, mert a kiszolgálóhelyiségek így még kényelmesen el tudják látni a tömeget.

A legtöbben természetesen a nap koncertjére voltak kíváncsiak. Morcheeba rövid technikai szünet után vette birtokba a nagyszínpadot. Úgy tűnik azonban, hogy a további napok is tartogatnak még meglepetéseket, hiszen a Leningrad Cowboys, a brit Freestylers, a Faithless, a Guano Apes is ügyködik még a nagyszínpadon. Ráadásul nem mindennapi árverésre is sor kerül: a kánikulában a kortárs képzőművészek egy kutyaházak kifestésére készülődnek. A kész munkákat árverésre bocsátják, és az így befolyt pénzből kutyamenhelyeket támogatnak a szervezők.

- Merliner News -


2001. július 16.
Odüsszeusz büfé

A fiatal képzőművészek bemutatásában mindig is jeleskedő Goethe Intézet ezúttal ismét egy német és egy magyar alkotó közös kiállítását szervezte meg.

Lévay Jenő egyike a legteheteségesebb magyar grafikusoknak, aki mind a hagyományos (papír, ceruza), mind az újabb technikákat (jelen esetben a fénymásolót) igen konceptuálisan használja. Beatrix Eitel szobrai szintén a hagyomány és az újítás szembenállását jelenítik meg: ő kortárs étkezési kultúránkra jellemző eldobható anyagokból (műanyag doboz, kávéfilter, zacskós tea) hoz létre tradicionális geometrikus formákat.

Közös kiállításuk címe az Odüsszeia néhány sorára reflektál, melyben Homérosz arról panaszkodik, hogy a gyomornál nincsen gyűlöletesebb úr, hiszen nem tiszteli még a szív gyászát sem, és a legnagyobb bánatban is enni meg inni küldi az embert. Ez a kiszolgáltatottság, és e kiszolgáltatottság következménye, a szeméttermelés jelentik Beatrix Eitel munkáinak témáját. Ő ugyanis a már elfogyasztott ételek és italok maradékát - az Odüsszeusz büfé szemetét - formálja át műalkotások anyagává. S kiderül, a kiáztatott és megszárított tea- és kávéfilter megbarnult papírja bámulatosan finom textúrával rendelkezik, a belőlük konstruált formák pedig archaikus, és ugyanakkor mediterrán érzetet keltenek.
(A kiállítás a Goethe Intézetben. július 28-ig szemre vételezhető. www.goethe.de/ms/bud )

- Mr. Anonymus -


2001. június 22.

Emlékképek a Monarchiáról

Tavalyi trieszti premierje után Budapestről indult európai turnéra (hódító körútra?) a "Habsburg évszázad - Egy birodalomfotográfiái 1848 - 1916" című kiállítás, amelyet az Alinari testvérek fotográfiai múzeuma szervezett Friuli Venezia - Giulia tartománnyal és Trieszt városával közösen. A Néprajzi Múzeumban július elsejéig még látható tárlat több mint kétszáz képe a birodalom arisztokráciájának és polgárainak ünnepi és hétköznapi pillanatait, ma már külön országokhoz tartozó tájait és városait mutatja Ferenc József uralkodása idején.

- Merliner News -


2001. május 28.

Makett az egész világ ?!

Nyár közepéig látható az a tárlat, amely az Országos Műemlékvédelmi Hivatal aulájában a XIX. és XX. századi magyar pavilonépítészetet mutatja be. A Magyar Építészeti Múzeum gyűjteményéből összeállított anyag korabeli fotográfiák és tervdokumentációk alapján tárja elénk a két világháború közötti Budapesti Nemzetközi Vásárok, valamint az Országos Mezőgazdasági Kiállítások jellemző épületegyütteseit. Láthatóak a világkiállítások - így az 1937-es párizsi, az 1939-es new york-i vagy a tavalyi hannoveri expo - magyar makettjei is.

- Merliner News -


2001. május 25.

Rekordáras aukció

Új csúcsot könyvelhetett el Jeff Koons a Sotheby's new york-i kortárs árverése után: korábbi 1,8 millió dolláros rekordját túlszárnyalva 5,62 millióért kelt el Michael Jackson and Bubbles című, 1988-ban készült, nagyméretű porcelánszobra, amely az énekest ábrázolja, amint egy majmot ölel át. Az aukció legdrágább tételének Jackson Pollock Black and White/Number 6. című, 1951-es festménye bizonyult 7,98 millió dollárral.

- Merliner News -


2001. március 07.

Tisztelgés Kós Károly építész életműve előtt

Kós Károly életműve a harmadik évezred elején címmel nemzetközi konferenciát rendeznek május elején Budapesten. A konferencia többek között azt célozza, hogy újra felfedeztesse és bevezesse a magyar kulturális vérkeringésbe Kós Károly sokféle területet érintő életművének szellemi hozadékát. A szakmai tanácskozáshoz kapcsolódóan a Mundus közreadja a Kós Károly műhelye című életműalbumot, amelyet Anthony Gall szerkesztett.

- Merliner News -

 

Merliner havilap Merliner Archivum WebDesign honlap E-mail